Hieronder vindt u het overzicht van de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan telefonisch contact op.

Over LekkerLeven

Wat is LekkerLeven?

LekkerLeven is in 1996 opgericht met als doel ouderen zo actief mogelijk zelfstandig thuis te laten leven. Al 20 jaar bieden wij een compleet pakket zorg- en gemakdiensten aan huis. LekkerLeven beschikt over een landelijk netwerk van betrouwbare dienstverleners, die allen uitvoerig gescreend worden op betrouwbaarheid en ervaring. Inmiddels bemiddelen we voor ruim twee miljoen huishoudens. Wij doen dit ook namens diverse gemeentes en (zorg)organisaties.

Wat houdt de kennismakingsperiode in?

Indien u een aanvraag voor een dienstverlener indient bij LekkerLeven betaalt u de eerste drie maanden geen bemiddelingskosten. U betaalt alleen voor de door u afgenomen diensten. Uw kennismakingsperiode loopt automatisch af na drie maanden, u hoeft hier niets voor te doen.

Wat gebeurt er na de kennismakingsperiode als ik wel of geen lid wil worden?

Uw kennismakingsperiode loopt automatisch af. U hoeft hier zelf niets voor te doen. Aan het eind van de periode nemen wij contact met u op om te vragen of u nog lid wil blijven. Indien u dit niet wilt, loopt het kennismakingsaanbod automatisch af. Wilt u wel lid blijven? Dan start uw lidmaatschap de eerste van de eerstvolgende maand nadat uw kennismakingsperiode is afgelopen.

Hoe betaal ik voor mijn lidmaatschapskosten na de kennismakingsperiode?

Nadat u telefonisch of schriftelijk akkoord heeft gegeven op uw lidmaatschap, sturen wij u een machtingsformulier voor een automatische incasso. Hiermee machtigt u LekkerLeven om zowel de kosten van het lidmaatschap (€5,00 per maand) als de kosten van de afgenomen diensten automatisch af te schrijven. Na de ontvangst van uw getekende machtigingsformulier start uw lidmaatschap op de eerste van de eerstvolgende maand. U ontvangt vervolgens een ledenpas en profiteert van ons volledige dienstenpakket!

Waarom moet ik mijn geboortedatum invullen als ik een kennismakingsperiode aanvraag?

Op het moment dat u een kennismakingsperiode aanvraagt, gaat u samen met ons een juridische overeenkomst aan voor drie maanden. Wij mogen alleen een overeenkomst sluiten met volwassenen. Vandaar dat wij uw leeftijd willen weten.

Hoe word ik lid?

U wordt lid van LekkerLeven door het lidmaatschapsformulier in te vullen. De kosten van het lidmaatschap zijn € 5,00 per maand, te betalen door middel van automatische incasso. Als u voor de eerste keer een dienst aanvraagt, kunt u gebruikmaken van ons kennismakingsaanbod. U probeert dan LekkerLeven drie maanden lang gratis uit en bepaalt na afloop of u lid wilt worden of niet.

Ik ben lid maar kan niet inloggen

Om in te loggen moet u zich eerst bij ons registreren en uw e-mailadres doorgeven. Met uw e-mailadres en uw wachtwoord kunt u inloggen op onze website. Bent u uw wachtwoord vergeten? U kunt op het inlogscherm eenvoudig opnieuw een wachtwoord aanvragen, waarna u een e-mail met het nieuwe wachtwoord ontvangt. Nadat u ingelogd bent, kunt u het wachtwoord wijzigen.

Hoe beëindig ik mijn lidmaatschap?

U kunt uw lidmaatschap maandelijks opzeggen. Uw lidmaatschap stopt op de laatste dag van de eerstvolgende maand nadat wij uw opzegging hebben doorgekregen. U kunt uw opzegging zowel telefonisch (088 - 426 36 36) als schriftelijk (e-mail: service@lekkerleven.nl) aan ons doorgeven.

Kan ik een dienst aanvragen zonder lid te worden?

Als u voor de eerste keer een dienst aanvraagt, kunt u gebruikmaken van ons kennismakingsaanbod. U probeert dan LekkerLeven drie maanden lang gratis uit en bepaalt na afloop of u lid wilt worden of niet. In deze periode kunt u dus een dienst aanvragen zonder dat u lid bent. Na deze periode is uw lidmaatschap wel een voorwaarde.

Wat zijn de algemene voorwaarden van LekkerLeven?

U leest onze algemene voorwaarden hier.

Heb ik een account nodig?

Indien u uw dienstverlener online aanvraagt, dient u eerst een account aan te maken. U regelt dit snel en eenvoudig via onze site. Regelt u uw dienstverlener liever telefonisch? Onze klantadviseurs helpen u graag verder via 088 – 426 36 36.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt

U kunt op het inlogscherm eenvoudig opnieuw een wachtwoord aanvragen, waarna u een e-mail met het nieuwe wachtwoord ontvangt. Nadat u ingelogd bent, kunt u het wachtwoord wijzigen.

Hoe zorg ik dat de e-mails van LekkerLeven niet in mijn ongewenste mail terechtkomen?

Om ervoor te zorgen dat de e-mails van LekkerLeven niet als spam worden gezien en in uw ongewenste post belanden, moet u LekkerLeven in uw e-mailaccount aan uw veilige lijst toevoegen.

Onze diensten & dienstverleners

Hoe worden de dienstverleners gescreend?

Alle particuliere en bedrijfsmatige dienstverleners van LekkerLeven zijn uitvoerig gescreend op hun ervaring en betrouwbaarheid. Na een telefonisch selectieproces worden alle dienstverleners ook nog eens persoonlijk door ons bezocht. Indien de dienstverleners voldoen aan onze criteria, worden zij opgenomen in ons systeem. Particuliere dienstverleners hebben werkervaring in de opgegeven diensten, zijn in het bezit van een aansprakelijkheidsverzekering en zijn niet in aanraking geweest met justitie. Bedrijven moeten ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel, in het bezit zijn van een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering en bij voorkeur aangesloten zijn bij een Branche-organisatie.

Komt de dienstverlener persoonlijk bij mij in dienst?

Nee, de dienstverlener komt niet bij u in dienst..De dienstverlener heeft een 'Mantelovereenkomst Bemiddeling' gesloten met LekkerLeven.. Dit houdt in dat u slechts de opdrachtgever bent en ook niet rechtstreeks aan de dienstverlener hoeft te betalen. LekkerLeven verzorgt voor u de facturatie.

Welke gegevens krijgen dienstverleners van mij?

De door u geselecteerde dienstverleners ontvangen uw naam, postcode, telefoonnummer en eventueel e-mailadres, zodat zij contact met u kunnen opnemen. U geeft zelf uw adresgegevens als u een afspraak met een dienstverlener maakt.

Hoeveel dienstverleners kan ik voor een aanvraag selecteren?

Voor elke aanvraag kunt u meerdere dienstverleners benaderen, met een maximum van vijf dienstverleners per aanvraag. Voor het daadwerkelijk uitvoeren van een dienst kunt u slechts één dienstverlener kiezen.

Er zijn geen dienstverleners beschikbaar voor een dienst die ik wil afnemen.

Als er geen dienstverleners beschikbaar zijn voor uw aanvraag dan gaan wij natuurlijk voor u op zoek naar een geschikte dienstverlener. Neem in dat geval zo snel mogelijk telefonisch contact met ons op of vul het 'bel mij terug-terug'-formulier in.

Ik heb twee dienstverleners nodig voor één klus, kan dit met één aanvraag?

Nee, wanneer u meerdere dienstverleners nodig heeft om de klus voor u uit te voeren, dient u twee aanvragen in.

Hoe weet ik wanneer een dienstverlener interesse heeft in mijn aanvraag?

U ontvangt bericht zodra een dienstverlener uw aanvraag accepteert of afwijst. De dienstverlener krijgt uw naam, postcodegebied, telefoonnummer en eventueel e-mailadres, zodat hij/zij u kan benaderen voor verdere afstemming.

Ik heb dienstverleners benaderd maar tot op heden nog geen reactie ontvangen.

Dienstverleners hebben twee werkdagen de tijd om op uw aanvraag te kunnen reageren. Wanneer dienstverleners niet op tijd reageren, ontvangen wij hiervan bericht. Wij nemen contact op met de door u gekozen dienstverleners en begeleiden de voortgang van uw aanvraag.

Ik vind de dienstverleners bij nader inzien niet geschikt voor mijn aanvraag.

U kunt zelf de aanvraag op elk gewenst moment wijzigen en dus de eerder geselecteerde dienstverleners afwijzen en nieuwe dienstverleners selecteren. De afgewezen dienstverleners ontvangen automatisch een e-mail met de afwijzing.

Kan ik mijn aanvraag wijzigen?

Ja, u kunt ook nadat u uw aanvraag heeft ingediend, nog wijzigingen aanbrengen. De door u geselecteerde dienstverleners worden automatisch van deze wijzigingen op de hoogte gesteld.

Kan ik mijn aanvraag intrekken?

Ja, u kunt ook nadat u uw aanvraag heeft ingediend, uw aanvraag intrekken. De door u geselecteerde dienstverleners worden automatisch op de hoogte gesteld van de annulering van uw aanvraag.

Hoe snel kan de dienstverlener bij mij aan de slag?

Dienstverleners hebben twee werkdagen de tijd om op uw aanvraag te kunnen reageren. Mocht u een spoedvraag hebben, neem dan telefonisch contact met ons op. We gaan dan direct voor u op zoek naar een geschikte dienstverlener.

Moet ik thuis zijn als de dienstverlener komt?

Nee, u hoeft niet thuis te blijven voor de dienstverlener. Indien u dit prettig vindt, kunt u een huissleutel afgeven. Uw dienstverlener krijgt deze sleutel in bruikleen. Maakt u hierover duidelijke afspraken samen met uw dienstverlener. Voor schades die buiten de werkzaamheden ontstaan, is de dienstverlener zelf in het bezit van een aansprakelijkheidsverzekering.

Wat als ik niet tevreden ben over een dienstverlener?

Wij vinden het natuurlijk heel vervelend als u niet tevreden bent over een dienstverlener en helpen u dan graag verder. Neemt u in dat geval telefonisch of per e-mail contact met ons op. Indien u dat wenst, bemiddelen wij tussen u en de dienstverlener. Mocht u willen stoppen met deze dienstverlener, gaan we op zoek naar een andere dienstverlener.

Mijn dienstverlener stopt. Hoe regel ik een vervanger?

U bent gewend aan uw dienstverlener en dan is het vervelend als hij/zij stopt. Vraag in dat geval direct een nieuwe dienstverlener aan, zodat u zo snel mogelijk een vervanger heeft. U heeft zich al geregistreerd, dus u kunt direct een of meerdere dienstverleners selecteren. Dat kan online of telefonisch via onze klantadviseurs.

Waar vind ik het telefoonnummer van mijn dienstverlener?

Met het oog op de privacybescherming van de dienstverleners staat er geen telefoonnummer op de site. Het is wel aan te raden dat u het telefoonnummer van uw dienstverlener weet. Maak hierover samen afspraken en noteer de gegevens voor uzelf.

Zijn de dienstverleners verzekerd voor schade?

Het kan helaas gebeuren dat een dienstverlener tijdens de werkzaamheden schade veroorzaakt. Wij vinden dat natuurlijk erg vervelend. Neemt u in dat geval zo snel mogelijk contact met ons op. Deze schade is verzekerd, wel geldt er voor u een eigen risico van €150,00. Alle dienstverleners hebben zelf een aansprakelijkheidsverzekering afgesloten voor eventuele schade die hij/zij buiten de LekkerLeven werkzaamheden heeft veroorzaakt. In dat geval kunt u de schade direct op de dienstverlener verhalen.

Moet ik rekening houden met reiskosten?

Als de woon-werkafstand voor uw dienstverlener 10 km of minder bedraagt, krijgt u geen reiskosten berekend. Is de afstand meer dan 10 km, maakt u samen met uw dienstverlener afspraken over de reiskosten boven de 10 km. Is de afstand bijvoorbeeld 15 km, betaalt u alleen reiskosten voor 5 km.

Financiële afhandeling

Moet ik zelf met de dienstverlener afrekenen?

Nee, u hoeft niet zelf met de dienstverlener af te rekenen. Uw dienstverlener laat u aan het eind van de maand of na elke dienst een digitale of papieren dienstenbon goedkeuren. Daarna zal LekkerLeven het bedrag bij u in rekening brengen en vervolgens de dienstverlener uitbetalen.

Ik wil mijn dienstverlener cash betalen. Kan dat?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. Betaling loopt altijd via LekkerLeven. Uw dienstverlener laat u aan het eind van de maand of na elke dienst een digitale of papieren dienstenbon goedkeuren. Daarna zal LekkerLeven het bedrag bij u in rekening brengen en vervolgens de dienstverlener uitbetalen.

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

Uw lidmaatschap betaalt u door middel van automatische incasso. De betaling voor de afgenomen dienst kunt u voldoen via iDEAL, eigen overboeking of door automatische incasso. Ingeval van een automatische incasso geldt dat u LekkerLeven vooraf machtigt door middel van een door u ondertekend Machtigingsformulier Europese Incasso. Dit formulier kunt u telefonisch of per e-mail bij ons opvragen.

Op welk moment moet ik betalen voor de diensten?

U betaalt achteraf voor de uren die de dienstverlener bij u heeft gewerkt en pas nadat u uw akkoord heeft gegeven. Werkt u online? Dan kunt u betalen via iDEAL, automatische incasso of per factuur. Indien u liever niet online werkt, betaalt u via automatische incasso of factuur.

De factuur klopt niet. Wat moet ik doen?

Wij doen er alles aan om dit te voorkomen. U ontvangt pas een factuur nadat wij uw goedkeuring voor de gewerkte uren ontvangen hebben. Mocht er helaas toch een fout in de factuur zitten, neemt u dan direct contact met ons op. Wij bekijken dan samen waar de fout zit. U kunt ons hierover bellen via 088 – 426 36 36 of mailen naar service@lekkerleven.nl.

Onze partners

Welke organisaties kunnen zich aansluiten bij LekkerLeven

LekkerLeven is er voor elke organisatie die gemak, tijdwinst, kostenbesparing en tevreden klanten nastreeft. Onze BemiddelingService voorziet de klanten van uw organisatie van extra zorg en gemak. LekkerLeven werkt samen met verzekeraars, vastgoedorganisaties, woningcorporaties, projectontwikkelaars, gemeentes en zorginstellingen.

Wat is de meerwaarde van LekkerLeven voor mijn organisatie

Wanneer uw organisatie zich bij LekkerLeven aansluit dan geeft dat uw klanten overal in Nederland recht op bemiddeling bij allerlei service- en zorgdiensten. Wij bieden een veertigtal diensten waaronder huishoudelijke hulp, tuinonderhoud, boodschappenservice, klussen in en om het huis en maaltijdenservice. Maar ook voor een kapper of pedicure aan huis of ambulante mondzorg zijn uw klanten bij ons aan het juiste adres.

Wat zijn de kosten van een samenwerking met LekkerLeven?

De kosten van de dienstverlening die LekkerLeven aan haar klanten aanbiedt is geheel afhankelijk van de invulling, het volume en de omvang van de gewenste service. LekkerLeven brengt graag een offerte op maat voor u uit.

Biedt LekkerLeven haar BemiddelingService ook aan onder labels?

Een kenmerk van onze dienstverlening is de vraaggestuurde werkwijze. Wij leveren maatwerk voor organisaties. Dit houdt ook in dat u de naam van uw organisatie indien gewenst aan de BemiddelingService kunt koppelen. Wij vertellen u hier graag meer over.