Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u het overzicht van de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan telefonisch contact op.

Onze diensten & dienstverleners

Wat is Lekkerleven?

LekkerLeven is in 1996 opgericht met als doel ouderen zo actief mogelijk zelfstandig thuis te laten leven. Wij bieden een compleet pakket zorg- en gemakdiensten aan huis. LekkerLeven beschikt over een landelijk netwerk van betrouwbare dienstverleners, die allen uitvoerig gescreend worden op betrouwbaarheid en ervaring. Inmiddels bemiddelen we voor ruim een miljoen huishoudens. Wij doen dit ook namens diverse gemeentes en (zorg)organisaties.

Ik heb een account maar kan niet inloggen

Indien u uw wachtwoord vergeten bent, kunt u op het inlogscherm opnieuw een wachtwoord aanvragen. Dit wachtwoord ontvangt u per e-mail. U kunt deze nadat u ingelogd bent wijzigen.

Hoe zorg ik dat de e-mails van LekkerLeven niet in mijn ongewenste mail terechtkomen?

Om ervoor te zorgen dat de e-mails van LekkerLeven niet als spam worden gezien en in uw ongewenste post belanden, moet u LekkerLeven in uw e-mailaccount aan uw veilige lijst toevoegen.

Zijn de dienstverleners gekwalificeerd?

Alle particuliere dienstverleners van LekkerLeven zijn uitvoerig gescreend op hun ervaring en betrouwbaarheid. Alle dienstverleners worden persoonlijk door ons gesproken. Bij een positieve beoordeling plaatsen wij hun profiel op onze site. Zij zijn in het bezit van een aansprakelijkheidsverzekering en zijn niet in aanraking geweest met justitie. Bedrijven zijn beoordeeld op hun professionaliteit en betrouwbaarheid. Zij staan ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en zijn in het bezit van een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Bij voorkeur zijn zij aangesloten bij een Brancheorganisatie.

Komt de hulp persoonlijk bij mij in dienst?

Nee, de hulp komt niet bij u in dienst. De dienstverlener heeft een 'Mantelovereenkomst Bemiddeling' gesloten met LekkerLeven. Deze gaat uit van 'Overeenkomst van Opdracht', een vorm van freelancewerk. U bent opdrachtgever en hoeft niet rechtstreeks aan de dienstverlener te betalen. LekkerLeven verzorgt voor u de facturatie.

Voor hoeveel uur moet ik een dienstverlener betalen?

De minimale afname van een dienst bedraagt een uur. Dit betekent dat u, ook als de dienstverlener korter gewerkt heeft, voor een uur werk betaalt. Boven het eerste uur kunt u de dienstverlener per kwartier betalen. U maakt hierover zelf afspraken met de dienstverlener en accordeert altijd zelf de gewerkte uren.

Wat als ik niet tevreden ben over een dienstverlener?

Als u niet tevreden bent over een dienstverlener kunt u dit telefonisch of per e-mail aangeven bij LekkerLeven. Desgewenst bemiddelen wij tussen u en de dienstverlener. U kunt op elk moment de dienstverlening stoppen en indien u dat wenst een nieuwe dienstverlener selecteren.

Welke gegevens krijgen dienstverleners van mij?

Een door u geselecteerde dienstverlener ontvangt uw persoonlijke gegevens (telefoonnummer en e-mailadres), zodat hij u kan benaderen voor verdere afstemming.

Hoeveel dienstverleners kan ik voor een aanvraag selecteren?

Voor elke aanvraag kunt u meerdere dienstverleners benaderen, met een maximum van drie dienstverleners per aanvraag. Voor het daadwerkelijk uitvoeren van een dienst kunt u slechts één dienstverlener kiezen.

Er zijn geen dienstverleners beschikbaar voor een dienst die ik wil afnemen. Wat nu?

Als er geen dienstverleners beschikbaar zijn voor uw aanvraag dan gaan wij voor u op zoek naar een geschikte invulling. Wij helpen u graag telefonisch verder. U kunt ons bellen op 088 - 426 36 36. Wilt u dat wij telefonisch contact met u opnemen? Vul dan het 'bel mij terug-terug'-formulier in op onze contactpagina. Wij bellen u dan zo spoedig mogelijk.

Ik heb twee dienstverleners nodig voor één klus, kan dit met één aanvraag?

Nee, dan kan helaas niet. Voor elke dienstverlener die u nodig heeft, dient u een aparte aanvraag in te dienen.

Waarom kan ik niet binnen twee werkdagen een dienstverlener laten reageren of een dienst laten uitvoeren?

Dienstverleners krijgen twee werkdagen de tijd om op uw aanvraag te reageren. Mocht u een spoedvraag hebben, neem dan contact met ons op via 088-426.36.36. Wij zullen uw aanvraag dan met spoed afhandelen.

Ik heb meerdere dienstverleners benaderd maar tot op heden nog geen reactie van hen ontvangen. Wat moet ik nu doen?

Wanneer dienstverleners niet binnen twee werkdagen reageren op uw aanvraag, nemen wij contact met hen op. Wij zorgen dat een geschikte dienstverlener contact met u opneemt en houden u op de hoogte over de voortgang van de aanvraag.

Ik vind de dienstverleners bij nader inzien niet geschikt voor mijn aanvraag. Kan ik mijn aanvraag wijzigen?

U kunt zelf de aanvraag op elk gewenst moment wijzigen en zo dus de eerder geselecteerde dienstverleners afwijzen en nieuwe dienstverleners selecteren. De afgewezen dienstverleners ontvangen automatisch een e-mail met de afwijzing. U hoeft daar niets voor te doen.

Kan ik achteraf een andere dienstverlener selecteren?

Ja, nadat u uw aanvraag heeft ingediend, kunt u een andere dienstverlener selecteren en een eerder geselecteerde dienstverlener afwijzen. De dienstverlener wordt hiervan automatisch op de hoogte gebracht. U hoeft daar niets voor te doen.

Kan ik mijn aanvraag intrekken?

Ja, nadat u uw aanvraag heeft ingediend, kunt u deze nog intrekken. De door u geselecteerde dienstverleners worden hiervan automatisch op de hoogte gebracht. U hoeft daar niets voor te doen.

Moet ik altijd thuis zijn als de dienstverlener komt?

Nee, u hoeft niet thuis te blijven voor de dienstverlener. Indien u dit prettig vindt, kunt u een huissleutel afgeven. Uw dienstverlener krijgt deze sleutel in bruikleen. Om eventuele problemen te voorkomen kunt u de dienstverlener hiervoor deze sleutelverklaring laten ondertekenen.

De dienstverlener heeft schade veroorzaakt bij mij thuis. Wat nu?

Het is natuurlijk erg vervelend als een dienstverlener schade veroorzaakt. Neemt u in dat geval direct contact met ons op. Wij zijn hiervoor verzekerd. Het eigen risico bedraagt € 150,-, maar wij zullen er alles aan doen om de schade voor u zoveel mogelijk te beperken. Voor schades die buiten de werkzaamheden ontstaan, is de dienstverlener zelf in het bezit van een aansprakelijkheidsverzekering.

Financiële afhandeling

Moet ik zelf met de dienstverlener afrekenen?

Nee, u hoeft niet zelf met de dienstverlener af te rekenen. U ontvangt een digitale of papieren dienstenbon met daarop de gewerkte uren. Nadat u deze heeft goedgekeurd, zal LekkerLeven het bedrag bij u in rekening brengen en vervolgens de dienstverlener uitbetalen.

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

U kunt betalen via iDEAL, bankoverschrijving of automatische incasso. Wilt u per automatische incasso betalen? Dan hebben wij vooraf een door u geaccordeerd Machtigingsformulier Europese Incasso nodig. Dit formulier kunt u telefonisch of per e-mail bij ons opvragen.

Waarom kan ik niet met acceptgiro betalen?

De (IBAN)acceptgiro wordt uiterlijk 1 januari 2019 afgeschaft. In aanloop naar deze ontwikkeling maken wij geen gebruik meer van de acceptgiro. U kunt uw betalingen voldoen via iDEAL, bankoverschrijving of automatische incasso.

Ik handel mijn aanvraag online af. Hoe en wanneer betaal ik voor de afgenomen diensten?

Via LekkerLeven betaalt u nooit contant, maar altijd veilig achteraf. U ontvangt een e-mail met een link naar de dienstenbon met de gewerkte uren. Na uw goedkeuring heeft u drie betaalmogelijkheden: automatische incasso (indien u ons vooraf hiervoor gemachtigd heeft), direct via iDEAL, of bankoverschrijving (u ontvangt een factuur per e-mail en betaalt binnen 14 dagen).

Ik handel mijn aanvraag niet online af, maar heb wel mijn e-mailadres doorgegeven. Hoe en wanneer betaal ik voor de afgenomen diensten?

Via LekkerLeven betaalt u nooit contant, maar altijd veilig achteraf. De dienstverlener geeft u een papieren dienstenbon met de gewerkte uren. Nadat u de bon heeft goedgekeurd en getekend, ontvangt u van ons een factuur per e-mail. U heeft drie betaalmogelijkheden: automatische incasso (indien u ons vooraf hiervoor gemachtigd heeft), direct via iDEAL, of bankoverschrijving (u ontvangt een factuur per e-mail en betaalt binnen 14 dagen).

Ik handel mijn aanvraag niet online af. Hoe en wanneer betaal ik voor de afgenomen diensten?

Via LekkerLeven betaalt u nooit contant, maar altijd veilig achteraf. De dienstverlener geeft u een papieren dienstenbon met de gewerkte uren. Nadat u de bon heeft goedgekeurd en getekend, ontvangt u van ons de factuur. U heeft twee betaalmogelijkheden: automatische incasso (indien u ons vooraf hiervoor gemachtigd heeft) of bankoverschrijving (u betaalt ons binnen 14 dagen na de factuurdatum).